
Een PR moment, in scène gezet.
Als wij “Canon” zeggen, zeg jij… Fotografie, toch? Nou, dat gaat veranderen met de Canon EOS & Cinema reeks. Wij mochten de perfecte experience creëren om Canon als koploper in videotechnologie te positioneren. Een simpel PR-moment zou niet volstaan voor een creatief merk als Canon. Daarom hebben we een tweedaags evenement ontworpen om partners en content creators onder te dompelen in Canon’s wereld van videografie. Met hands-on filmmomenten, workshops met experts en één onvergetelijke challenge. Creators en partners waren niet alleen aanwezig bij het evenement, ze co-creëerden het!





Dit werk draaide om lef, en dat begon bij loslaten. We hebben niet één verhaal bedacht om 55 creators te overtuigen van Canon’s nieuwe richting. We hebben de creators zelf het verhaal laten vertellen op hun manier. En juist zo bereikten we niet alleen de creators, maar miljoenen mensen wereldwijd.

Ready to #unfreeze
the scenes?

Drie routes, tien scènes, 14+ miljoen views
Het onverwachte unfreezen
Op drie rondvaartboten trokken creators en partners door de Amsterdamse grachten om de meest onverwachte momenten te unfreezen. En deze te transformeren tot award-winnende content. Van een rave onder een brug tot een pop-up modeshow; creators legden alles vast en brachten de scènes bij elkaar tot één verhaal. Het resultaat? Dertig high-end video’s, die niet alleen het publiek van de award show, maar ook miljoenen mensen wereldwijd bereikten.